Foder

Jag har varit mycket intresserad av foder,vad näringsvärdet är o.s.v. Faktiskt så intresserad att jag ´84 hade första kontraktet med Bosmolen. De hade för den tiden det bästa .
Dock ställde min alkoholism till det för mig och jag överlämmnade försäljningen till Torsten Olsson som sedan drivit den med den äran. I sammband med introduceringen i Sverige hade vi b.l.a en filmvisning om brevduvesjukdommar i Malmö ,och undersökning av duvor. från den dagen blev Sverige fullt av mediciner till duvor. tråkigt nog har det,att ge nediciner utan föregående undersökning,(Blinda kurer) vardagsmat i sverige. Till en början var den vanligaste medicinen den mot Tricomonader .Numera används mediciner i alltför stor omfattning ,och det utan att ha någon som helst kunskap. I dag tror jag att det går att bedriva brevduvesport utan särskilt mycket mediciner.
Vad gäller fodret är jag inte så säker längre men själv hade jag valt Enzymix,som jag tycker är det bästa jag gett mina. Sedan är naturligtvis kunnandet hur man fodrar i sammband med dietfodret och andra fodersorter viktigt. Jag får väl testa mina kunskaper till nästa säsong ,2010,då jag börjar tävla lite smått igen.

Kommentarer

Jocke sa…
Hepp..

BRA BENGT! Riktigt kul att du börjar tävla igen!...men varför vänta..? ;)
Det mesta handlar om ekonomi,eller avsaknad.
Dessutom är jag lite trött på den här gubbsporten där ingen tar några initiativ till framåtskridande. Tänker att jag är ett år mer gubbe 2010 och då passar jag bättre in!
´Tony sa…
Roligt att höra att du vill börja tävla igen !!! Holer med om gubbsport..
Hej Tony
egentligen är det bara du och jag som inte är riktiga gubbar!
Undrar hur gammal Jocke egentligen är
Jocke sa…
....Fysiskt relativt ung, men i sinnet så är jag nog runt 75 år...

Gubbsport? Javisst, men alla åldrar kan ju pyssla med den! Att sedan inte alla vill pyssla med utveckling av sporten får man nog bara acceptera och sedan göra det bästa av situationen. Det enda forum som finns för att göra förändringar är på förbundsmötet genom att lägga in motioner. Jag hade inte lagt in några motioner om sportens utveckling, men det hade i princip ingen anna heller så det verkar som om det inte finns någon som vill utveckla sporten.......o det är ju bra...då borde alla vara nöjda..!!

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.