Ett gott slut och ETT GOTT NYTT ÅR

Jag vill önska er alla ett gott slut ,och ETT GOTT NYTT ÅR
Så här på ny års afton brukar jag summera mitt år,Det har varit ett bra år,med en stor negativ händelse(minkens besök i slaget) men mycket POSITIVT. Förbundet med Nils Folke i spetsen fick till slut i gång uträknings systemet efter mycket slit från styrelsen.
Själv fick jag bra resultat med ungarna,det räddade tävlingsåret som aldrig kom igång med de gamla.
Ostseerennen var kanske inte så bra för mig som jag hoppats,men 8.de platsen på en av deltävlingarna var det bästa från svensk sida.
En väldigt glädjande sak var förfrågan från  Det Nordtyska Brevduve forumet om de kunde få en Auktionsduva skänkt av mig. Var naturligtvis stolt att de ville ha en unge från mig,en okänd duvgubbe från sverige. Men den blev en av de bäst betalda bland 60-70 andra från "kändisar" 30 bud,kollade priset i går  170 euro blev det till slut.
I går kom tidningen,den var bättre än på länge,så det finns kanske en framtid- Blev f.ö. omnämnd i Årsberättelsen, som fas 3 sökanden, "tyvärr kunde förbundet inte erbjuda de förutsättningar som Arbetsförmedlingen  kräver",tråkigt att det inte blev något,men då hade man nog fått höra med Arbetsförmedlingen vad som krävs ,men någon kontakt togs aldrig med min arbetsförmedlare.
Det har ju gått ett helt år sedan dess och det året har varit bra för Förbundet och mitt år har varit bra.

Framför allt för att jag har varit nykter varje dag,precis som jag alltid lovar mig innan jag går ur sängen,I DAG SKALL JAG VARA NYKTER FÖR MIN EGEN SKULL;VAD SOM ÄN HÄNDER"
Mitt löfte i natt vid 12 slaget är att fortsätta på min inslagna väg att aldrig lova nykterhet långt i framtiden . Det räcker  en dag i taget. Det sa jag till en nykomling i tisdags,som hade blivit tvingad av familj och revisor att gå på möten. Gör han det  så får han som jag en lång och trygg nykterhet.
Min blogg har varit mycket besökt, just nu är det ca 180 besök i snitt per dag i månaden-som mest har jag haft 340 besök på en dag i höstas. ganska fantastiskt eftersom vi är ungefär 245 i SBF + ett 60 tal till i övriga Sverige,men jag kan se att duvgubbar från Indien-Ryssland-Ukraina-Norge + en hel del andra länder tittar in här också.

Önskar alla ett gott och bra nytt År

Kommentarer

Anonym sa…
Tack desamma!
Peter Ghr. sa…
Ett bra nyårs-inlägg,Bengt.Lycka till med flygåret 2016.Mitt nyårslöfte måste ju bli att jag kanske kan slå dej på någon natinal-kappflygning.Jag har onekerligen inte lyckats med detta på länge.
Mitt löfte de närmsta 24 timmarna måste ju vara att vara nykter,jag har inte planerat nåt annat.

Gott nytt år till hela familjen Ask

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!