Flickorna/damerna ,som ska ersätta Rossita






I september flyttade min ROSSITA  tillbaka till moderslaget,efter ett mail från Olaf Gehrken,där han bad om att gå köpa en dotter  till ROSSITA,beslöt jag mig för att ge honom honan inte dottern. Detta som en gest av tacksamhet för hans godhet.
Nu har jag kommit till  ett läge där avelsslaget förändras.
VEM ERSÄTTER MIN ROSSITA.?

Kanske KITTY?
Kitty kom till Sverige i våras,men har varit utlånad tills nyligen.


Hon har samma "bulliga" kropp som Rossita,med en nästan bättre stamtavla
KITTY ,pappan är helbror till Kittel


Jag har även 2 honor efter bror Olympic Rosita, hon som är mamma till KITTEL. De två(kullsystrar) heter 88 och 89,har tydligen inte gjort färdig stamtavlan med nummer.
Den ena honan är en blåbandad vitpennad och den andra blåbandad,men båda kroppsligt super. En  fjärde möjlig ersättare är en Lambrecht hona
"Lambrecht"honans stamtavla, hon är alltså efter en syskon parning,pappa och mamma är Stefan Lambrechts super par,Blaue Gert med vanLocks duivin,som också är föräldrar till  pappan till Oympic Rosita ,mamman till KITTEL. PAPPAN Till  4.e esduvan på Dapirace 2016(pappan till mina Olr duvor 93 och 94) är ett helsyskon till min nya 520.
Jag blev än mer övertygad om linjens duglighet när jag såg Willy Daniels avelspar,i vilket det fanns just mycket av linjen. Han,Daniels, verkar inte fattat att det inte går att avla efter den sortens duvor om man vill nå mästerskap på långmedel???!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Är KITTY till salu ? Pris ?
Ja. Alla mina duvor är till salu
Gav nästan 8.000 +frakt. Vill ha 9.000

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!