Acceptera

Acceptera är viktigt, jag trodde att jag kunde förändra brevduvesporten genom att jag var öppen om mina problem och tankaroch delade med mig av den kunskap jag skaffat mig genom mina kontakter utomlands. Jag ska fortsätta att blogga eftersom det är bra för mig,dels för att träna min hjärna som tagit lite skada av proppen jag fick, dels för att få mina egna tankar på pränt , vilket att viktigt för mig om jag skall kumma ängra något i mitt liv. Just nu tänker jag mycket på den gamle Albert Marcelis( dog 2004) som i början av -90 talet blev känd för att ständigt ligga i topp på alla Belgiska mästerskap och framför allt för sina Essduve titlar. En liten man med ett litet antal duvor 24 änkehanar hade han att tävla med. Över 1000 1:or hade han.
Superstjärnan SPRINT hade 22 1:or varav 4 i provinsen mot mer än 50.000 konkurrenter.
Det var inte konstigt att jag slog till för ett år sedan när Thomas Röder ringde mig och erbjöd mig 2 ungar efter hans son SPRINT, En behöll jag och en gick till Tord Henriksson. Tillsammans med Tord har jag nyligen köpt ett original par Marcelis , Hanen är 8 år nästa år, inga problem tänkte vi båda och köpte honom eftersom hanen är efter WRINGER, stamhane hos Marcelis och far till SMALLE ) 1:or och 67 pris farfar till geeloger med11;or och 70 pris och så fortsätter det generation efter generation. Honan i paret är dotter till donker 12som blev 3 ;essduva i belgien
Detta nya par har vi båda stora förhoppningar på efter som all MARCELIS stamduvor är förenade i dem. När jag sedan fick klart för mig att vinnaren från SARAN 640 km mot 13205 duvor är efter en SMALLE son med en Syster SPRINT som jag har en dotter till (se hemsidan, nya avelsduvor) steg förväntningarna ytterliggare, (f.ö.är även hon till salu)
Jag förväntar mig inga kommentarer ,men är glad att ni läser det jag skriver.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!