Chock

Jag blev chockad i lördags när jag besökte Tord Henriksson, för att titta på de duvor vi köpt tillsammans.Rode Wringer och Donkere12 honan. Tord visade fram den Röde gamlingen(strax 12 år). Han hade en utstrålning och en kropp som en topptränad änkehane. Faktiskt har jag känt få toppänkehanar som haft denna vitalitet,underbar fjäderdräkt och en vibrerande muskelmassa på en kropp som inte vägde någonting ,kort sagt en superduva.
Varför chockad? Jo därför att den trots sin ålder och ständigt inlåst är bättre än de flesta andra duvor jag sett.När jag kom hem gick jag direkt ut till mina "egna superduvor" och kan ganska snabbt konstatera att trots att jag har påbörjat min vägg mot ett bättre duvliv,har ganska långt kvar. Jag har gjort helt rätt när jag krävt mycket av mina duvor vad gäller deras egen sundhet. Toppgubbarna utomlands kräver mycket och får resultat . varför skall jag ha acceptans mot medelmåttor`?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.