MINA AVELSTANKAR


Här bredvid är en stamtavla på Legolas x gladiatorskan tagen ur min Avelskatalog 2008. en parning på pappret inför avelssäsongen 2008. nu blir det inte så efter som alla duvor säljs,men det visar hur jag tänker;en ganska säker avelsvariant är "toppx topp" Jag kan inte se någonstans i världen att det skulle vara fel, ändå har jag ofta skaffat inavels duvor som jag satt till avel. och då gärna parat inavel x inavel
som skall kunna ge ,enligt Alfons Anker, hybrideffekt.
dock har jag fått lära att de allra bästa avelsparen är kommna ur en tre gångs korsning. alltså en första korsning av två inavelsprodukter med en inparning av en tredje inavlad linje, ger det vi vill ha ; KANON DUVOR
återkommer senare idag med en korsnings stamtavla
Klicka på stamtavlan så förstoras den

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.