ÖGONTEORIER


Jag har aldrig tyckt att ögonteorier varit något viktigt i brevduveaveln, däremot har jag alltid försökt att bedöma duvor genom att se dem i ögat. Där tycker jag mig kunna se viktiga saker,t.ex. om duvan är tillräckligt sund.Jag tror att jag genom att bedöma glansen och färgerna i ögat kan se om den har tillräcklig sundhet. Jag brukar inte vilja para två duvor med likadana ögon,dock är det inte det viktigaste när jag bedömer duvor,däremot är jag väldigt facinerad av de som kan något om ögonteorier, bifogar en länk till Hoffmans ögon sida. Årets julklapp för mig hoppas jag blir en lupp ochen bok om ögonteorier, vilket jag föreslagit mina barn,eftersom de tröttnat på min önskan att få snälla barn som julklapp

Kommentarer

Jocke sa…
hehe....Mina barn tycker tomten är dum som man bara ger julklappar till snälla barn!
Äntligen fungerar det att lämna kommentarer, tog sin tid!

Hoppas du får din lupp, men än så länge så anser jag att ögonteorier är humbug.
Ja vi får se när jag fått min lupp kanske jag blir ögon fanatiker

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!