den Djäveln

en sån djävel , sa jag till Tord,när vi hade hämtat MAGIC . Syftade naturligtvis på säljaren .
jag hade beställt 2 sommarungar ,honor , som skulle vara klara för avel nu i vinter.
2 senungar vars 10:e penna inte ens var utväxta. Bengt! sa Tord plötsligt i bilen, den ena honan är nog en hane! Det bekom mig inte ett spår, Tord har en förmåga som få att missbedömma könet på duvor.
Nåväl, för en gångsskull hade han rätt, Magic har utvecklsts till en bra hane.
Nu är han i par och har fätt sitt första ägg. Han har den svåra uppgiften att ta Box nr 4 mitt emmellan Sprint jr i 3;an och asksBourges i 5;an. Men han har klarat det tack vare sin sundhet och inneboende vilja. undheten yttrar sig i en varm , rosaröd muskulatur,fri från gammal dun.
nu är han i par med dotter Asks Bourges x inavels Sprint. se http://bengtask.blogspot.com/

Fär jag sådana duvor från "den Djäveln" blir han snart en Ängel

Kommentarer

Tjotten sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.