Framgångsrik avel 10


Jag har förmånen att ha 2 av mina tonåringar boende hemma, en är iväg och jobbar med hästar i Enköping och Anna har flyttat till Lund.sonia och Tove ger mig en stor möjlighet att utveckla min musiksmak. Alice Cooper,Michael Jacsson + div.annan musik strömmar ur högtalarna.

Beatles som jag växte upp med, är också inne.

Så är det med musiken den ändras hela tiden,med duvorna har det varit likadant för mig. Från Mader duvorna till Janssen, Meulemanns,Röder, till vanDyke och till de senaste Marcelis och Bosua. Under vägen fram till nu har mycket hänt. Mader duvorna var klassen bättre än de första "Liljekvistarna" m.fl. jag hade . Faktiskt som jag ser det nu (faktiskt vågar jag säga det öppet nu) de överlägset bästa i Sverige då. Senare kom Carstens Janssen duvor och Meulemanns som JAG tyckte var överlägset bättre, efter det kom Röder duvorna med sina toppresultat,och nu är det de nya som ska göra det.

Legolas o Bourges har redan visat vad de går för.Sprintarna via Röder har redan topp resultat.

Bosua duvorna har allt som gör deras avkommor till toppar ´09.

Naturligtvis hae jag förstärkt redan i år med en Marcelis efter de bästa RÖDA linjerna , en Hane som skall vara i par med en Legolas dotter vars mor är kullsyster till Danielsson-Hybergs toppavelshane efter Asks Bourges. es stamtavlan på det nya avelsparet ,överst på sidan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.