Framgångsrik avel 4



Här är en bild på våra mader duvor överst 645 x 793
längst ner till höger just "Höger" min favorit som efter den första olyckshändelsen kom tillbaka i toppform med ytterliggare national resultat, Dock gick det åt helvete igen med avslagna ben, efter spjällning av benen blev han hel och var bestämnd för avelsslaget, men då fick han problem med nerverna i benet och kunde inte gå utan ett bakåt sprättande med benen.
En som byggde upp sitt slag med Mader duvor från oss var Ivan Holst i trelleborg och under ett stort antal år var han en värdig efterträdare till oss på National flygningarna.
Nästa stora misstag jag gjort i duvsporten var att jag inte framhärdade med fler inkorsningar som kunde fått liv i Stammen. Men jag hade inte tillräckligt med mod att gå i mot min far varkens med duvorna eller i vårt vanliga liv till sammans, Det tog faktiskt tills jag var 34 år gammal innan jag blev en fri människa i mitt förhållande till min far. Han och min mor borde vara de människor med vilka jag skulle kunna visa mina styrkor och svagheter. Friheten kom den dagen jag förstod att jag inte behöver dricka sprit mer. Den 26-10- 88.
Janssen duvorna har gett mig stora framgångar, bl,a 2 st Olympia deltagare,2 Syskon efter Carstens paret 463 x 462 den ene blev uttagen redan som ettåring i Dortmund ´85 el ´86 den andra i porto några år tidigare. Det här visar hur lite koll jag har på min egna statistik. Trots att Diplom från Olympiaden ligger bland andra papper i en byrålåda och mina guldmedaljer från olympiaden,tillsammans med förbundsmedaljer ligger i en plastpåse sedan jag "räddat" dem från mina flickors lek i barnkammaren,önskar jag att förbundet hade sett till att de bästa Svenska duvorna blir hedrade med en plats på olympiaden. Ytterliggare en duva hade jag på olympiaden i Dortmund, min 178, har jag berättat om på FORUMET hur han följde med mig till jobbet på morgonen .178 var en Meulemans från Meulemanns -Schlepphorst-Hermes. Han precis som mina Carstens var lite dum och fattade inte att han inte kunde flyga långdistans,därför gjorde han det. En bror till honom gav med en annan Meulemann en hona som köptes av Kaj Elofsson i malmö. Den honan gav i sin första kull en Hane som blev Malmö Distriktets bästa ettåring, som 2 åring blev han Malmös bästa duva då blev en ettårig bror Malmös bästa ettåring. Resultat på mina Janssen duvor finns åven hos andra , t.ex Färm som köpte duvor från förbundetsavelsslag ,vilka alla är komna från mig, Göran Carlsson gjorde livet surt för trelleborgarna med Janssen från Mig.
forts,följer

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.