Framgångsrik avel 8

Jag är ingen tangentbords människa. i nr 7 blev vissa bokstäver (hela meningar) stora. sedan blev vissa meningar understrukna och jag visste inte hur jag skulle plocka bort understrecket ,så jag började om med ett nytt avsnitt(nr8) i stället.
49 orig röder som sitter hos Danielsson och Hyberg. har sin speciella historia,när jag fick henne med en hel korg andra Röder ungar(17st) valde jag ut henne direkt på kroppen,när jag sedan såg stamtavlan, pappan son Lichte 799 förstog jag att jag gjort rätt val. De andra 16 ungarna sålde jag tillbaka till intressenter i Tyskland.När hon fick sina första ägg var Richard Mattsson på besök, jag lovade honom äggen . Eftersom det var kaffe dags drack vi kaffe först och sedan skulle jag hämta äggen. Jag hämtade äggen och klantade till det så det ena knäcktes, dock fick han med ett som utvecklades bra och som tre åring vann han i Zonnen från Gävle 600 km. Pappan var en hane nr 31 som vann i trippelaliansen från Jönköping. Han i sin tur var efter en hane jag köpte av Röder som 11 eller 12 år Gamal.Den är avbildad i boken "Immer eine nasenlänge vorraus" eftersom han flög 21 pris på två år varav ett första pris och en 5.a national 65 mil mot 11.997 duvor. 49 blev sedan såld till Hyberg-Danielsson efter att jag försäkrat mig med vad jag tycker är den bästa ungen efter henne PLEXUS.
BRA AVEL ÄR INGEN TILLFÄLLIGHET
Så länge jag inte tror något annat kommer det alltid att gå bra i min avel(läs ER AVEL).

Efter de framgångar jag haft med Röder Duvorna,borde jag ju kunnat ta det lungt nu när jag ändå skulle borja om ´04. Det blev ingen omstart ,men Tord Henriksson förstörde min sinnesro med sina resultat med sina Beute ungar.Fullständig utklassning är rätta ordet.
Jag började fundera på vad jag hade att komma med mot hans kanoner.Aktivitet.
Plöjde igenom allt som står skrivet om Europeiska toppduvor och kom fram till att vanDykes Kanibaaler borde va det rätta.Letade reda på någon som hade sådana i tyskland.Åkte till Marsberg i hohen Sauerland där träffade jag Marcus Göbel, och tycke uppstod.d.v.s. mellan mig och hans duvor.Louis(sonBourges) var nr 1 och jag kom hem med ungar efter honom och RAF.
Ganska omedelbart såg jag att det var helt rätt duvor,Speciellt Bourges och Legolas tilltalade mig. Deras två kullsyskon var inte riktigt så bra därför åkte de ut i kylan (eller nåt).
Jag ringde och berättade för Göbel hur nöjd jag var, och talade om att speciellt Legolas var super
Ett år senare ringer Göbel till mig och berättar att en helbror till Legolas är far till reg.vinnaren mot 25.000 duvor 520 km
Att ungar efter legolas och Raf blir bäst i Malmö för Ridell är inte heller det en tillfällighet
Legolas mor år en inavelsprodukt på Kleine Dirk Koopmanns superstjärna
I höst sålde jag en bror till Legolas ,ARAGORN) till Joacim Larsson i Trosa
kullbrodern gick till Tord Henriksson som fick sina bästa ungar efter honom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.