Nära döden upplevelse

när jag i söndagsmorse gick ut till duvorna som vanligt höll hjärtat på att stanna.
Inne i slaget låg ett 10-tal döda duvor på golvet. automatiskt gick bliken direkt till VB Jonge Sprints box, han levde, satt där med sin hona,Jonge Wringer.

Sedan tittade jag över liken,jodå, Inteelt Dirkje låg död där,samt bl.a. SuperSprint 601, "The Gift,helbror Legolas,236, +många andra.Dock var alla InteeltDirkjes ungar kvar och alla efter VB Jonge Sprint.Magic och hans Syster var också kvar.

Jag skulle vilja kunna skylla på någon,men det är som alltid i livet att jag är skuld till det som händer.Redan i våras insåg jag att jag måste göra en ny dörr,men eftersom jag är slö har det inte blivit av att den dörren blivit gjord.En enkel lagning av det dåliga virket hade kunnat förhindra denna katastrof.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad var det som hänt? Var det något djur som kommit in eller? Jag kan verkligen förstå hur det kändes, antagligen som när jag upptäckte att rutan i duvslaget gått sönder och de var borta.
Kram Tjotten!

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.