Vilka duvor!!eller finns det såna??

När jag gick medi brevduve klubben ,Simrishamns BK, 1967 hade jag suttit i duvslaget och studerat de duvor som då fanns i min fars gamla duvslag. Det tror jag är av yttersta vikt,att studera duvornas beteende och leva sig in i hur duvor tänker och agerar. Än idag är det viktigaste för mig ,att studera duvorna. När jag bedömmer mina duvor går jag ofta dit där jag vet att ingen stör mig eftersom jag vill vara ett med duvan. Jag lärde mig i början av min AA kariär att meditation och tro är viktigt, därför blir ofta min tid med duvorna en meditation,där jag blit ett med duvan jag har i handen. Många som sett mig med duvor i handen har nog undrat vad som står på,"Nu ärhan riktigt knäpp",det får de gärna tro men jag behöver "komma bort" innan jag kan säkert säga vad jag tycker om duvan.Varför skriver jag detta?Jo , nybörjare har frågat vad som är viktigt att kunna och göra. En av de allra viktigaste punkterna är just att studera duvorna, nästa viktiga punkt är att se till så att duvorna kan hålla sig friska i slaget,där kommer man in på min "käpphäst" Syret i slaget. Nr 1 är att aldrig överbefolka. 2. att se tillså att utluftningen fungerar,naturlagarna säger att om man får ut luft kommer ny in.
luft bytet bör ske ovan duvornas bostad. ingen kall inluft i golvregionen.
Sedan det där med Avelsduvorna Se till att skaffa bra utgångs djur,behöver inte vara dyra duvor från Belgien,kanske kan man få bra duvor från grannen.
Nu är vi vid överskriften, Jag har ett par gånger i mitt liv kännt så,FINNS DET SÅNA DUVOR,
Att komma in i en helgedom är speciellt, känslan av att komma in i en kyrka har alltid varit speciell. Samma känsla fick jag när jag kom till Mader 1969,han var på den tiden den störste i Tyskland. Men när jag kom till deKlak första gången och fick se dessa duvor somjag tidigare bara läst om fick jag tanken,finns det såna? Att jag sedan 20 min.cykelväg bort fick uppleva samma sak hos Br.Janssen fick mig att förstå att det är skillnad på duvor och duvor.
Därför har jag svårt för att vara nöjd med "vilka duvor som helst",det bör ingen vara, Endast det bästa är gott nog.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.