Inteelt Dirkje

Vissa duvor är BRA andra BÄTTRE, Inteelt Dirkje hör till gruppen BÄTTRE.
När jag första gången fick ett barn efter henne,Legolas, upplevde jag en sådan sundhet hos honom som jag sällan fått upplevas hos en duva i Sverige. Efter en amputering av en vinge framlevde han i mitt slag med handikappet så bra att jag hade honom som måttstock hur duvor ska vara. Han hade en ständigt uppumpad muskulatur som alltid var rosaröd.Detta utan att kunna motionera. Eftersom jag pratat med Göbel om hans fantastiska sundhet och beteende,glade det mig när Göbel ´07 mailade med överskriften"du hade rätt Bengt"
 då hade en helbror till Legolas gett en hane som blev etta i Regionsförbundet på 52 mil mot 22.500 duvor.
Min nya stolthet ;ALI  efter inteelt Dirkje med min VB jonge Sprint, verkar vara av samma kaliber,för att ersätta en sådan duva som Inteelt Dirkje har jag letat och letat och tillslut hittat mina två "TIPS AMORE" och "NEW HOPE", de har båda förutsättningar, men hur bra får vi se

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!