BOURGESBOY ett ESS tack Marcus


BOURGES BOY som kom till mig i helgen är den som ska försöka ersätta VB Jonge Sprint,ingen lätt uppgift ,men med tanke på att hans fullbror AsksBourges var ett avels ess och han självBOURGESBOY, har gjort resultat utöver det vanliga, 2;a essduva i RV et  och 48 placeringar i sin karriär trots inaveln ,tror jag att satsningen är helt rätt för min del. Pappan LOUIS är också far till LEGOLAS med INTEELT DIRKJE,samt till den hanen som gav reg.vinnaren på 53 mil mot 22.000 duvor känns det helt ok att ställa förhoppningar för framtiden. Pappan till Louis är BOURGES hos vanDyke som blev etta provinciellt och 2,a nationellt på Bourges mot 40.000 duvor, Bourges är helbror till KANIBAAL ,Belgisk essduva och far till GOLDENLADY som  blev mor till KLEINE DIRK hos Koopman.
Att jag dessutom fick med mig 2 helsyskon ,en hona från´10 och en ev.hane från´11 gör inte saken sämre. De är förövrigt till salu till den som kan tänkas ha behov av essduvor i sin stam.
tel.0767 133206 mail bengt_ask@hotmail.com

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.