Dotter Barry Jr



På min jakt efter den perfekta inparningen på mina superbarn (enligt  mig) efter VB Jonge Sprint har jag snöat in på VandenAbeele duvor. inte vilka som helst, utan de bästa linjerna från de bästa odlarna. Wilfried Mühlenstrodt  är en sådan odlare, kanske Tysklands mest framgångsrike på de stora ONELOFT Race´n med bl.a 14 Hotspot placeringar i Syd Afrika. Mitt intresse för Mühlenstrodt´s duvor började med inköpet av Sprint Jr och hans bror Witpen Sprint från ThomasRöder, Röder hade ett avelssamarbete med Mühlenstrodt där resultatet bl.a. blev dessa två. Med tanke på vad den linjen gjort SPRINT x sonBarry var det inte svårt för mig att ta beslutet att ropa in dotter Barry Jr. Barry jr  är en levande legend i Tysk brevduvesport,inte konstigt med de resultat han gjort mitt i RUHR området. Här kommer bild på Barry Jr  och stamtavla på dotter barry Jr samt på Sprint Jr. f.ö är dotter Barry jr och Kleine Bieke halvsyskon på Modersidan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.