ÖDET

Ödet är en senunge efter en Prange från Göbel med en dotter VB Jonge Sprint med Rambogirl. Tanken var inte att parningen skulle ske ,men det hände. Hanen och honan gick bland alla andra i ungslaget,jag lade märke till att de parade sig,inte konstigt att sunda ungar parar sig,men att det skulle bli ägg lagda i hörnet på golvet trodde jag inte. Ur dessa ägg blev det två ungar varav det ena överlevde trots diverse slagsmål på golvet, Ödet 747 har utvecklats till en strålande hane som har allt det jag vill ha hos en duva. Pappan ,en Prange lovade jag en nybörjare till ett bra pris men den blev aldrig hämtad eller betald. Mamman är en av tre syskon som kommer att berika mitt avelsslag.  Ödet säljer jag för 500:-SÅLD

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.