HÖK!!!

I går eftermiddag hade jag besök av höken,såg den inte men den hade lämnat sitt visit kort en av mina ungar låg död framför slaget och 2 var försvunna. Den ene kom tillbaka i dag och gick in. den andre sitter på boningshusets tak som om den väntar på att bli dödad av höken. Den döde var naturligtvis just en sådan som jag absolut inte ville bli av med, en son till ALI. Genast tänker jag på andra situationer när höken varit framme. en gång på ´80-talet ,när jag bodde vid havet kom den för att jaga,då "402" gick ur flocken med höken efter sig och styrde ut över havet där inte höken vågade slå mot honom, under tiden gick flocken tillbaka och in i slaget medan "402" flög fram och tillbaka över havet  tills höken gav upp och lommade iväg på jakt efter andra byten. "402" kom hem och gick in som en hjälte efter att ha räddat övriga slag innevånare från höken

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.