Tävlings säsongen inleds den här helgen i Belgien.

Sännande. Tävlingssäsongen startades i Belgien den här helgen. Själv är jag i gång med att släppa ut mina ungar de har varit ute ett par dagar nu och ingen hök har synts till än.....
Just nu har jag 9 ungar friflygande.Tanken är att jag föder upp ca 40 under våren och av dessa väljer jag ut ca 20 hanungar som jag tävlar med. Av dessa behåller jag de 12 bästa för tävling till nästa år.12 änke hanar + honor = 24 duvor + 6 avelshanar samt 10 avelshonor.( Fler honor än hanar för att kunna göra omparningar)totalt är det ca 40 st att hålla över vintern. Mer klarar jag inte att sköta p.g.a. min hälsa
Alltså är det en ungdjurssäsong som jag har för avsikt att genomföra
Efter säsongen kommer jag att sälja avelsduvor som jag inte tänker behålla

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.