GUST,en hane för aveln 2013,kom hem idag ,25-september

Gust är ny inköpt . jag hade bestämt mig för att begränsa mina inköp och om jag skulle köpa något nytt skulle det vara bättre än bra. GUST är en sådan som jag länge tänkt att om jag fick möjlighet skulle jag skaffa just en av den här Marcelis "gyllene linje". . . Marcelis hade själv Donkere 12 som sin favorit dessutom döpte han en son till just Favorit,nationell essduva  fast ännu bättre än favorit var Nationale Kampion en helbror.
En av de allra sista toppduvorna son Marcelis fick uppleva var Donkere 18 efter  KUIF (helbror Donkere 12)
När Marcelis parade en annan bror(Junior ) på Vaal sterkens fick han Rita som blev den optimala parningen på SPRINT, son blev sedemera såld till Koopman som av sin Jonge Sprint avlade en hona som gav   national vinnare. En dotter gav  Berkemoes,sin   BABETTE som blev Olympia duva på långdistans där är också pappan efter GUST linjen.
Oliver Heckel fick bästa hona i Tyskland (ca 25.000 aktiva medlemar) med en korsad duva efter dotter donkere 12

Därför är jag mycket spänd på att hämta min nye Gust som  är efter ytterligare en bror till donkere 12 (Grote Gust, som är far till Roode Wringers mamma) maman till min Gust är Dotter donkere 12.
Kollar man stamtavlan noga ser man Blauw Poot ( kullsyster till Sprints mamma)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!