FARA!!!

Nu är det farligt för duvorna. Idag är det jätte varmt och fuktigt,alltså det sämsta tänkbara väder för duvorna,återigen vill jag framhäva vikten av bra ventilation i slaget. jag tycker att jag har en ypperlig ventilation i mitt slag,ändå blir luftfuktigheten nästan 100 % ,den ska i ett bra ventilerat slag ligga mellan 50-70 %, Med det här vädret släpper jag inte ut duvorna till träning på distans. Egentligen kan man med hjälp av de hemsidor som finns att tillgå själv kunna bedöma om jag skall sätta in duvor till tävling en helg som denna, vi får hoppas att ansvarig släppare tar sitt ansvar och inte släpper i sådant väder
Risken med den höga luftfuktigheten är också att duvor som lever i ett slag med dålig ventilation snabbt utvecklar problem med andningsvägarna och blir förkylda med rinnande ögon och mörka näbbar

Kommentarer

Anonym sa…
bra! Din tankegång är den rätta!

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.