Dålig på matte?

Jag skall ha 9 avelspar 2013 och jag har 19 avelshanar,de flesta inköpta + några egna av Sprint linjen.
ALLTSÅ MÅSTE JAG SÄLJA10AV MINA NUVARANDE AVELS hanar
De jag behåller är ; ALI efter VB Jonge Sprint med Inteelt Dirkje
                              TYSON kullbror ALI
                              FIGO Sprinter efter VB Jonge Sprint med FIGA
                              SPRINTS TIPS efter VB Jonge Sprint med Tips Amore(Aladin-Tips -DirksAmore)
                              SPRINTEN efter VB ionge Sprint med Rambo Girl ,har i år gett Kanoner hos Razgar
                              NEW ALI efter ALI med New Hope, gav ettan och tvåan i malmö  på linköping
                              ALI BABA efter ALI med Adele,
                              BEST ONE  efter TYSON med QUEEN =Syskon parning
                              RITAS BOY  efter son Super 063 (BEUTE)medLOVELY RITAsom gav en    etta                                      hos Razgar   
                              ANNAS 40, gamlingen som får ha eget boende
                             Alltså blir det 10 avelshanar inte nio som behålls. trots det säljer jag alltså  9 st
 Bland de jag säljer är ;
                               SPRINT 888 efter Bror x Syster SPRINT  7000:- under inköps pris3000:-
                               PRANGE 337 efter Pranges bästa linjer        750:- 500:-
                               UNIKE Efter son UNIKUM med Kanibaal - Rambo 2000:-underinköp    1000.-
                                Prange Beute  Bästa tänkbara blod se stamtavla här på bloggen  1200.-   800:-
                                790 van Loon,vandenAbeele pappa till min bästa unge i år 324  1000:- 750:-
                                LOVER BOY En duva av internationel klass ,inköpt som hona me blev en hane                                      från ´11,tänkt som ersättning till TIPS AMORE  efter bättre Kleine Dirk blod än  vad                             man kan önska   gav 310  euro alltså vill jag ha 3100:-
                                Sprint Bosua   är efter VB jonge Sprint med syster Magic478  2500:- 2000:-
                                Son NEW ALI x dotter Barry jr tänkt till avel ,men jag har både mamma o pappa kvar                                och konkurrensen är tuff till avelsslaget därför säljs han     1200:-800:-
                                SESAM  tänkt till tävling men på grund av skador satt i avelsslaget ,Sesam är                                   beskriven på bloggen för en kort tid sedan 1200.- 800;.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!