BOURGES BOY en formidabel VanDyck

Denna rena van Dyck och helbror till min "Asks Bourges" som bland flera andra är farfar till Danielssons  MATADOR som vunnit allt som går att vinna hos Rolf. När jag blev sjuk för några år sedan(Stroke) fick Rolf köpa en direkt son till asks Bourges som sedan gav 18 som blev en riktig Matador. BOURGES BOY var själv en enastående flygare ,bl.a. 48 placeringar och 2.a essduva i RV se lite av resultaten på stamtavlan,han säljer jag nu efter att han varit utlånad och jag inte har någon lämplig hona ledig till honom Pappan "Louis  är direkt son  till vanDykes Bourges som blev 2,a national i Belgien mot 40.000 duvor sonen Louis som även är far till min Legolas är farfar till  reg.förbundsvinnaren i tyskland mot 22.000 duvor, när man då tänker på att BOURGES ÄR HELBROR TILL kanibaal BLIR BOURGE BOYS värde än större
eftersom kopian som jag lagt in på Stamtavlan är så suddig lägger jag in en kopia ur mitt stamtavle program
OBS Bourges Boy var sen unge ´05 och ringad med gammal ring

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!