DOPING,FORM......

Det börjar närma sig ,tävlingarna börjar i Mlmö.den 4 maj,vi börjar en vecka senare.
Jag har alltid haft en överdriven tävlingsinstinkt,den har avtagit något men när det börjar närma sig tävlings dags blir jag påmind om att tävlings Djävulen lever i mig.
för 10-12 år sedan hade vi ett fall (faktiskt 2) av misstänkt doping i sverige. Jag trodde aldrig själv på doping anklagelserna. Men jag minns när jag för många år sedan fick en bok skriven av JULES Gallez i mina händer , den hade titeln 101 metods  och behandlade allt om modern brevduvesport,kanske var det den som gjorde att jag började tävla med änkehonor ,redan 1971 eller om det var 1972. Men en sak i boken tog upp en möjlighet att DOPA  duvor. Det fanns ett Recept på hur man skulle  blanda ihop en bra mix, som innehöll bl.a kaffe. Naturligtvis blandade jag mixen och gav den till mina duvor med ett fruktansvärt dåligt resultat,sämsta veckan det året. Sedan la jag dopingen på "hyllan". Jag började tänka på doping idag eftersom jag har ett annat tävlingssystem i år,och där ingår inte den naturliga HORMON DOPINGEN,som kanske gör att jag inte får upp duvorna i den form jag önskar.
Vad är det jag skriver?? Naturlig HORMON DOPING!
Jag parade mina flyg duvor ca 1;mars,de fick lägga ägg och efter 3-4 dar tog jag bort honan och lät hanen vara själv i slaget tanken är att jag efter att tränat dem precis som unghanar fast med vars en box skall låta dem få tillbaka sin hona efter den sista träningen  för lite kuttra sju och sedan kommer de att resten av säsongen få sin hona vid varje hemkomst från tävling.
Den naturliga HORMON DOPINGEN får duvorna sin sista  dos av vid den andra kullens Ägg. och efter 8 dagar fäller en duva sin första penna och sedan är FORMEN på G
 Jag får med mitt nya system inte någon Hormon doping men jag tror att bra duvor som är friska gör bra ifrån sig ändå och jag hoppas att få en förlängd topp form med början ca en månad senare än vanligt
Men vi får väl se om det blir en flopp eller en flipp......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!