Miraklet i Sandby

Igår var första gången jag tävlat med gamla duvor på 10 år.
Jag vann från Skillingaryd  22 mil lite drygt. Ett mirakel i sig att jag som nystartande får vinna mot de etablerade mästarna i klubben.
Mirakel 2 var att duvan som kom först(son ALI x Jonge Wringer) i höstas efter ett benbrott ,och ytterligare en skada, han flög på något,en stolpe,husvägg,något hårt,kom hem och var vinglig med ett bröst som var svullet men utan blodvite. Däremot var det inre blödningar som visade sig genom ett jättelikt blåmärke .
En liten hane som från början hade den vitalitet som jag så gärna önskar hos mina duvor. Nu kunde han knappt hitta vatten karet,men han bättrade sig så snabbt som bara duvor kan göra efter en skada .
Dock var jag länge tveksam till om han kunde bli något att ha till tävling.
Men i går kom han etta  med försprång till  nästa.
Roligt är att en halvbror vann i Malmö hos Razgar förra helgen och samma duva kom etta i Razgars slag även i går ,då tillsammans med sin kullbror.!
ALI POJKENS stamtavla mamman Jonge Wringer 209 är mor till Razgars hanar.


 

Kommentarer

Anonym sa…
Gratulerar till en fin skalp!

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.