PLUS OCH MINUS,sammanfattning av säsongen

PLUS är att;                                                                           

Jag startade med 12 änkehanar,en treåring och 11 ettåringar,                                                                     Jag har bara mist en av hanarna,3 åringen.                                                                                                                                                                    
Av de 11 ettåringarna är bara 2 st  klara för att bortsorteras.
9 st är godkända men bland dessa kommer fler att bortsorteras
2 st har gjort extremt bra från sig;Ali pojken med 2 klubbettor
dessutom etta i transport gruppen mot638 duvor samt etta i
supermästerskapet mot1384 duvor,dessutom en 6;a mot
703 duvor Min andra kanon är FIGO som enigt de senaste
Essduve listorna är 4;e duva på nationalsöder
Roligt är också att Manfred Kock ,som 2012 blev 2,a nat. Soltau 
med ett barnbarn 40 även i år har gjort fantastiska resultat från söder och får förmodigen
bästa nat.essduva med  en Marcelis -Beute duva där han fått förädrarna från
Tord Henriksson. Pappan har faktiskt under en kort period som unge varit i min ägo.
När jag och Tord hade vårt samarbete med Marcelis duvorna skulle en "säker" hona fyttas över till mig eftersom jag då hade behov av en hona,men när ungen växte upp fick den röda ungen svarta fläckar i fjädern
vilket är ett säkert tecken på att det är en hane . Alltså lämnade den mitt slag och från Tord flyttade den sedan till den nystartande Manfred. Till denna tvekönade duva fick han även med en Beute hona från Tord,detta är alltså föräldrarna till en Nationell Essduva.
Bra avel är ingen tillfällighet
Tänk om alla nybörjare kunnat få bra duvor av sina  Klubbkamrater.
ETT PLUS I KANTEN ÄR ATT SÅ MÅNGA BESÖKER MIN BLOGG
mellan 60 och 100 besökare/dag/ i snitt under året, där många har följt mina oftast dagliga tankar på "sidan" 2013

Minus i år;
är att jag inte fick mina duvor rätt registrerade från början och därför inte fick rätt resultat förrän efter halva säsongen. Tråkigt när nu Claes arbetat så hårt för att få ordning på resultat programmet och alla mina resultat inte kommit med. Tack vare ADDE o Claes bev det i allafall en hyfsad säsong
Värst är trots allt att Klubb "kamraterna" misstänkte mig för att ha manipulerat med ringarna.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.