son W O N D E R B O Y


Son Wonderboy är den sista pusselbiten för skapandet av en superstam ihop med SPRINT,Lammert, Kleine Dirko Heremans blodet hos mig. Mamman till son Wonderboy är "JEANNE D´ARC 4 nat Orleans mot 20.000 duvor och barnbarn Mirakel
För den som inte känner till Wonder Boy kan jag berätta att han för utom  sina egna resultat även är känd som morfar till deLORRIS som vann en national för Lindelauf innan han blev såld till Koopman där han sedan gjorde succe som avelsduva ,Med bl.a Magity Man o Blue Energie, Dessutom och inte minst är Wonderboy farfar till MIRAKEL som förutom  egna topresultat är farfartill TYSKLANDS bästa för 3 år sedan
  

Kommentarer

Anonym sa…
Wonderboy med en olympiade hona och avkomman som blir där paras med ali pojken.
Blir nog fint
Ja, mina tankar går åt det hållet
Kanske dotter Ali x Lammungen påWonderboy och sedan vidare på Alipojken eftersom Alipojkens mamma är av marcelis andra linje skulle det kunna gå bra
Anonym sa…
Väldigt intressant det här med hur man ska avla.
Jag är nybörjare, så är inte så insatt i alla härstamningar och linjer osv.
Men håller väl på och lära mig mer och mer.
Känner ju några, så som, janssen duvorna, eijerkamp osv.
Men det är väl dom jag kan typ..
Anonym sa…
Hej Anonym Nybörjare!
Själva parningen (para en stamtavla med en annan stamtavla)är en bråkdel i hela processen (djuruppfödning)
De avälsdjur du tänkt arbeta med, måste vara sunda och placerade i ett sunt miljö, duvslag!
Sedan är det också viktigt att avkommorna inte kastas in i en tävlingserie som liknar en överlevnadskurs!
Detta process består av tre steg.
- utval av avälsdjuren
- ungdjursuppfödning (reproduktion av de utvalda djuren)
- testflygningar, prestationsvärdering

... så pusselbitarna finns på alla (tre) områdena, icke bara på stamtavlorna!
Mvh/en annan nybörjare
Anonym sa…
Jo visst är det så "en annan anonym nybörjare" ;)
Det jag menade också var att när dom erfarna duvuppfödarna snackar så pratar dom om olika linjer (så som janssen, etc) och namn på uppfödarna, och där är det svårt att hänga med på vad allt är, såsom "kända" uppfödare i belgien, bond linjer, olympiade duvor osv osv.
Mvh
Anonym sa…
Det jag försökte syfta på innan var att det inte kan finnas framgång om man gör fel någonstans! Det räcker inte att skaffa prima "duvmatrial"!
Om du gör det så har du ändå två steg till till framgång! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!