Varför tror jag så mycket på OLYMPIC JAN ?

Jag har förstått att mitt inlägg om Olympic Jan  har skapat lite diskussioner,men det är klart att jag inte vet om en duva blir ett avels ess, men han upp fyller mina krav. 1.en kropp som trots ringa ålder uppfyller mina krav med den delen som jag pratar så gärna om. Elektrisiteten som nästan känns innan man tar tag i honom. 2. han beter sig som han "ÄGER" slaget trots att han är ny och är omgiven av mina utvalda hanar,som också är väldigt speciella och även dom försöker "äga". 3 En sådan duva som uppfyller de första kraven och har en stam som bygger på vinnare  i nutid,Heremans ,van den Bulck. Ser man noggrannare på stammen på modersidan (JANA) är hon Kullsyskon till GILBERT som  blev 4;e essduva KBDB.och son "son Jan" otävlad,men hans far JAN  har 4 nationella titlar.
mamman till GILBERT O JANA  är helsyster NIEUWE ROSSI en av de stora Heremänen.
Jana gjorde redan första året succe i avels slaget hos den nye ägaren ,de första ungarna vann direkt och som ettåringar blev de plac.på essduve listan,nu talar vi om tusentals duvor på loppen i Tyskland.
OBS, JANA,s mamma är kullsyster till BOLT,s mormor
När dessa kriterier är på plats, finns det en sak till som måste sitta där. Min känsla. Det är för mig det viktigaste att jag med den erfarenheten jag har KÄNNER att det är den duvan jag vill ha i avel. Vet genom åren att jag gjort misstaget att sätta duvor i avel som jag inte haft den känslan för och då misslyckats.
Att Olympic Jan blir ett avels ess  är absolut inte säkert men när alla kriterier är där ,är chansen större

Jag har på det viset satt in5 unga hanar i slaget,de 4 hanarna är så unga att jag inte varit säker på att jag skulle få ungar av dem. 1 är ett år och den ende som är tävlad ALI POJKEN som jag parade på ANN.

Det bästa måste ha en superhona annars är det inte lönt att para en super hane.

De två är ANN LI SON och hans bror

enav de unga är OLYMPEN efterVb Jonge Sprint med Lammungen

Den 4.e är 36 efter Ali och en Koopman.

Vilken som blir bäst vet jag inte ,men utan tvivel har de samma förutsättningar

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.