F A R R E en ny CHAMP

FAHRUDIN CEHAJIC  är "farres" namn, elle som jag hör ofta "Änglholmaren."

Farre har satt Ängelholm på brevduve kartan,genom sina resultat,trots att han egentligen är nybörjare.

 D.V.S nybörjare med brevduvor, men han har varit i den absoluta Sverige toppen med Serbiska höjdflygare , en sport som fick ge vika för brevduvorna eftersom vi har fler  tävlingar.
Farre är född i Bosnien men fick lämna sitt land vid kriget som skördade så många liv. Han är nu 40 år och bor i Ängelholm med fru och barn

Han säger sig inte bry sig om stammen på duvorna,han går helt på känsla. Mycket är känsla för Farre som har skaffat sina flesta avelsduvor från vännn Sava i Helsingborg.

De största framgångarna  är  national placeringarna på söder(han är  4,a i Sv.mästerskapet söder)
Dwssutom har framgångarna på ONE LOFT RACEN i Göteborg och Danmark gett honom  berömmelse.

Fodret kommer från Polen, men det har ingen betydelse för Farre tillsätter fett om det kan bli en svår tävling och kör en lättare variant vid enklare flygning. Träningen runt slaget går av si själv ,ca en timme morgon och kväll. Efter de första gångerna då han använder flagga  flyger duvorna minst en timme självmant. Distansträningen  ligger på från 2 mil upp till 7-8 mil och det sker ofta innan säsongen. Dessutom praktiserar Farre Natträning med gott resultat Hur han gör får ni fråga honom här på blogen genom att kommentera,jag vågar inte bära ansvaret!här nedan sr ni Farre med  Gerhard Schlepphorst,Farre till höger
För många har det varit svårt att se bilderna,Det beror på att de är tagna med mobilkamera som inte är kompatibel med min bloggs bild hanterings system. Visa har genom att klicka på symbolen högst upp till vänster på bild rutan kunnat få se bilderna
 








 inteeriör av slaget


Kommentarer

Anonym sa…
Ja jag får väl ställa frågan då.Vad då natträning???? Sjukt nyfiken!!!
Och vad är anledningen till att du kommet till toppen så snabbt enligt dig själv?

För övrigt så vill jag gratulera dig Farre till dina framgångar och du har varigt en ordentlig vekar klocka för oss som vill tillhöra toppen :)

M.v.H
Tony Olsson
Anonym sa…
Tack Tony natträning jag har tränat duvor att flyga kvällen det är lång historia att skriva nu hur det skulle ta för mig jätte lång tid en annan gång jag har bevisat att duvor kan flyga kväll utan problem bara att de tränas rätt när det gäller mina framgångar och anledning att jag kom till toppen är duvor som jag ställer höga krav jag ge dem allt när det gäller mat och jag vill ha tillbaka anas sopptunna jag köper inte duvor från kända namn utomlands man kan inte köpa vinnare ,man måste skapa det SJÄLV jag trår bara på korg och på tävlings dagen man ska ha lite tur också jag flyger naturlig system jag har alltid halva hanar som driver honor mvh Farre

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!