v.dBulck-Lambrecht-Heremans

V.d Bulcks Olympia hona i Nitra och mor till KITTEL Bästa Belgiska  unge 2013

Kittel ,bästa ungduva  i Belgien 2013 ,syskonet Greipl  blev 6.e bästa


Från dessa tre kan man hitta de snabbaste duvorna i världen i dag. När jag i onsdags  var på studieresa i Tyskland fick jag äran att se på syskon och barn till v.dBulcks olympia hona och även syskon till Lambrechts 2.a Belgiska essduva på medeldistans,Super188. Son DiCaprio vanDyck , son Gus  (bror Olympiade 03)
I denna uppräkning av topp duvor höll jag på att glömma de nästan bästa  ;Hasendonckx duvorna ,de som
 är en stor del i Heremans stambygget.

Kommentarer

Anonym sa…
Mycket inavel! :-)

Hur menar du med
,mycket inavel
Anonym sa…
Det var sarkastiskt sagt! :-)

Sorry!
Anonym sa…
För övrigt ... det var länge sedan jag såg så fula duvor! :-)
Men de får duga!
Anonym sa…
hur skulle du beskriva de duvorna?finns det något som man kan se eller kan känna av på dessa dagens snabbaste duvor?
tack!
Jag tycker att de känns som verkliga atleter, de är "pumpade" som våra mänskliga 100 meterslöpare. Med en innervinge som jag aldrig förr känt. En jättebra innervinge brukar vara 5 -10 mm från infästningen. V.d.Bulk duvorna hade en innervinge som nästan hade en negativ längd ,undrade ibland om den fanns där,långt inne i kroppen

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.