STATISTIK

  OBS.OBS !!!!
FICK NU PÅ MÅNDAGS KVÄLLEN ,ETT MAIL FRÅN PETER BJÖRK ATT VI HAR FÅTT 29 NYA MEDLEMMAR  2015.GLÄDJANDE !!!!

Vi fick väldigt glädjande statistik när vi fick ta del av senaste styrelse mötet . Minst  10 nya medlemmar, underbart, har det äntligen  vänt?
Jag funderar på om det finns någon tillgänglig statistik på utvecklingen de senaste åren.
Om det finns statistik tillgänglig på hur många som är aktiva,juniorer,o.s.v
Är de minst 10 nya aktiva är det fantastiskt,men det hade varit skoj att veta var man hittar statistiken !?

Kommentarer

Anonym sa…
Enkelt! Ta varje års ringlistor o börja räkna...
Ja,det verkar lätt!. Men kan man se alla,även vilka som är sambor och tävlar i ett namn eller kompanjoner som endast tävlar i ett namn. Ett namn som jag tänkte på är Rolf Olsson där han endast står som medlem som tävlande men Tony faktiskt är kompanjon i realiteten.I många klubbar finns det faktiskt bara en tävlande men det är fler på "pappret " Förra året var det 94 som fick poäng i SM,vilket i praktiken talar om att vi var endast 94 som ställde upp , trots att nationalerna var gratis. Nu hoppas jag att de "minst 10" ger ett sådant tillskott att vi nästa år blir 100 tävlande på nationalerna. Problemet tycker jag är,avsaknaden av enkel bra statistik
Anonym sa…
Lennart Appelgren förde någon sådan statistik när han levde sedan han var förbunds kassör. Eventuellt er nuvarande förbunds kassör för sådan med !!

//Tony
Ja,kanske det,men skulle inte den statistiken vara tillgänglig för alla?
Anonym sa…
Det skulle det eventuellt varigt.Nu är det ju inte alls säkert att man för sådan statistik mer i förbundet .Vet Lennart gjorde det för att kona styra inköp mm. Sen fortsate väll Lennart av intresse efter åt.
Men jag personligen tycker ju rent klart att förbundsstyrelsen har mycket viktigare saker att ta i tu med innan dom börjar med någon statistik.
Sen är jag inte säker på hur den skall presenteras i heller för jag tror den går rakt ner och då skall den inte liga på hemsidan för det är dålig pr.
Inte alls så att jag är negativ till någon statistik men den skall presenteras på rätt sätt och där är mycket viktigare saker att göra
// Tony
Ja,det är inte någon rolig statistik de sista åren.Men jag tror att vi kunde ha nytta av en sådan om vi skall göra PR. Sedan tror jag att vi har för dålig koll i många lägen. Varför kan vissa distrikt ha kvar sin dist.status med ett litet antal medlemmar,som t.ex 5.te som bara har 8 -10 medlemmar fördelat på 3 klubbar. Kan kontrollen utföras på rätt sätt? Finns många tvivlaktiva klubbar med lite medlemmar där vi måste tänka om. Kanske kommer ett förslag från förbundet snart.
Anonym sa…
När det gäller PR skall man ju dra nytta av så mycket som mylligt så vist kan man använda statistiken till något där med .Men tror ej att man skall "vissa" upp den i PR arbetet . När man skall sälja mjölk som exempel säger man ju inte att den smakar äckligt och att få köper den. Men är ingen expert på PR.Finns folk som ej jobbar med annat och det är dom vi skall anlita.
När det gäller distrikten är jag på din linje .Stora bärande organisationer är mer vinstgivande . Jag själv vill ha bort alla distrikt och klubbar bara ha inlevererings platser och tävla i grupper. När det gäller 5 distriktet är där nog inget intresse att bli en klubb en del slutar om det blir på tall kan jag säga . På Österlen var det en annan situation om jag har rätt för mig .Där ville man väl slå i hoppa sig tror jag.
Enligt mig kan det hetta klubb distrikt eller nationall jag har samma mål att bli etta mot så många duvor som möjligt !!!
//Tony
Anonym sa…
har du fått information om åldern bland de nya?
är de unga, är de pensionärer eller är de blandade ålder?
Nä. Den info jag har fått är att det är 29 nya och att vi totalt är 243 medlemmar men ingen annan info.

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!