bästa paret,någonsin ?

Koopmans Kleine Dirk och Amore,tror jag är det bästa paret någonsin.
Kleine Dirk, av många ansedd som den störste någonsin.  många ansåg att hans son ALADIN var större,ja ,kanske,men med AMORE tycker jag att han har nått ännu längre. AMORE blev Hollands bästa på Lång medeldistans. Parningen Kleine Dirk x Amore måste betraktas som en korsning av Janssen-vanDyck- VanLoon. trots denna korsning har  avkomma gett super avkomma i många olika slag 
Cor Leijtens har sin Amores Dirk, Sangers har sin Charley , Verkerk har även dom barn till koopmans Superpar. Galantos,leo Heremans far till Nieuwe Olympiade är efter mister Ermerveem i par med en dotter till kleine Dirk x Amore.
Lisan kan göraslång ,men eftersom jag skriver ur mitt dåliga Minne får jag ptesentera bilder istället
907 är far till Vieere som blev 3,e nat .essduva i Holland
Den kanske mest aktuella dottern till Kleine Dirk och Amore är Dirkje,mamman till HARRY
         
Dirkje ,mor Harry och dotter Kleine Dirk x Amore

Kommentarer

Anonym sa…
Nej!
Det bästa var Karel Meulemans guldpar!
Inget snack om det!
A. S.

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!