BRAVEHEART barn blev bästa Essduva på Ostseerennen

Först vann ett barnbarn DAPIRACE, i lördags vann ett barn det bästa priset på Ostseerennen, ESSDUVA på Ostseerennen på totalt 4 tävlingar i varierande hastigheter och väder, inte konstigt att Olaf  Gehrken var nöjd då han ringde i dag.
Själv är jag inte nöjd med resultatet på lördagens tävling. Min 203 blev 66 .a och ,såg jag idag 22.a på Supercup listan där kullsystern blev 24.a 202 som blev 6.a på sista tävlingen innan finalen och därmed gav mig förhoppningar till finalen. Dessa kullsystrar efter Harriet visade att de i alla fall kunde lite grann. Kanske skall Harriet få son Braveheart till sin make till nästa år!
Den stora saken på Ostseerennen var trots allt PATRICK HEDSTRÖMS fina placering. Ännu en att försöka slå till nästa år

Kommentarer

Anonym sa…
Vad för stam hade Patricks duva ?
Såg på forumet att det var lite Wanroy i den
Vet inte,bara att föräldrarna är från hans klubbkompisar, Matsson och Nordstrand
Anonym sa…
Den kommer mycket från Deweerdt och 126 linjen från en som heter Jan Baeckelandt som jag vet inget om
Anonym sa…
Vad ifrån kommer Braveheart
Anonym sa…
126 är efter en hona (rödbandad) från Jan Baeckelandt som dog för många år sedan .Den honan som är mor till 126 är av Delbar avstanning.Jan Baeckelandts son Gerd Baeckelandt flyger med ganska ok resultat i nu (bland annat nat vinare för några år sedan).

m.v.H
Tony
Braveheart 1340 är en original Willy van Houtte.Han är en av de framgångsrika små,icke professionella belgiska duvgubbarna. Då framgångsrik att Reynaerts,han med Figo har avels utbyte med honom. Därför är modern av figoblod. Mer vet jag inte om avstammningen,dock har jag hört att vanHoutte kör det bästa med det bästa. Braveheart 1340.s kullbror1339 som sitter hos Bucher-Bühler gav Schweits bästa Essduva för 3-4år sedan och att nerömde Prins hos Gino Clique också har lite av samma blod i sig
Anonym sa…
Ja det är intressant med stamtavlor och att rätt mix av duva som man vill ha
Anonym sa…
Har tittat lite närmare på stamtavlan och har även hittat efter E Devos och M Casaert toppduvor i min duva.
Patrik H

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!