Slarvig,men inte bara jag

Vi "duvgubbar" beskriver ofta våra bästa duvor slarvigt,vad gäller deras härkomst.Vid mitt senaste inlägg skrev jag om mina bästa ,den ena är efter son Braveheart,ja det är den, men den har förmodligen en moder också!? Jo,mamman är en orig.Göbel,en Heremans med Chipo blod från Stevenick

Min allra bästa och även bäst i vår lilla klubb ,var en av v.d.Bulck blod. Stämmer men det är mamman som kommer från Gehrkens  "Bulckare" med en son Nieuwe Rossi från Heremans,pappan är efter  son VB JongeSprint med  Lammungen i par med en Original Heremans,
Sätter in stamtavlorna här nedan

Braveheart 208
 Här är slarvet  på pränt. Min v.d.Bulck är mest Heremans men lite annat också
Bravehearten  är till hälften Heremans nästan ,när jag är klar med nästa generation finns det inte så mycket av  stamnamnen kvar ,men förhoppningsvis kommer det att bli ännu bättre duvor. på tal om oastseerennen honan ,den som funkat ,hittils, är det en korsning Beute x Hooymans , Hooymans blodet kommer från Harriets pappa medan mamman är en Prange 261  hona, trots det tänker jag på henne som en HARRY duva,konstigt eller hur.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!