Vilken BRAGD

I Maj hade jag besök av en Mink som dödade ett 20-tal av mina duvor, I sorgen när jag gick bland liken i slaget hade jag inte full koll på vilka som dött och om jag överhuvudtaget kunde fortsätta. Efter någon dag kom min Figo Sprinter hem,och då kom jag ihåg att nå´n duva hade rusat ut när jag öppnade dörren. Trodde att det var Figo SPRINTER men tydligen var de två som i skräcken stack i väg. För idag mailade Olaf Gehrken att han hade en duva som var min,hade varit där sedan i somras ,skrev han. Eftersom det inte var hans ring på den hade han inte  förstått förrän nu att det var min. Hon, syster bilvinnaren, hade han ringat till en vän som sedan sålde den till mig.
  Alltså ringad hos Olaf sedan flyttad till vännen (som f.ö. dog i  år), sedan såld till Sverige(mig)och där rusat ut i skräck vid mink attacken,sedan tagit sig över vattnet till födelsehemmet i Tysklnd

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!