FLORIAN GRUNDMEIER ung och framgångsrik

Florian Grundmeier har trots eller på grund av sin ungdom redan gjort ett stort avtryck i tysk brevduvesport,Florian är i dag just över 30,men har trots det varit i den Tyska brevduve eliten i  ett decenium.
Hans stora kärlek till sina brevduvor ,kombinerat med ungdomens "GO" har gett honom framgångar som få. Just kärleken  till och hans dagliga närvaro och skötsel av sina djur är kanske det som han  drar nytta av i sporten. Att tävla i  samma RV som Raymund Hermes och bli mästare säger lite om hans kvalite´er. Dessutom haqr han sin mentor och vän  Marcus Neeb som vän. Marcus Neeb som för ett antal år sedan var praktiskt taget oslagbar med sina Marien ,Prange duvor. Kanske inte konstigt att Florians  avels ess 22 kommer ur dom linjerna


här är Florian i sitt esse med sina duvor islaget,lägg f.ö. märke till de elektriska värmestenarna som finns till hands för varje duva att ligga på.

Slaget
2011 var också en supersäsong med10 x första pris mot i snitt 3700 duvor
hanarna i slaget under låg säsongen

Florian framför sitt hypermodena slag


Florian bedriver brevduvesport på toppnivå varje dag ,året runt,"Det nya brevduveåret börjar efter sista tävlingen för året." Jag släpper ut alla duvor efter sista tävlingen och de får lägga och föda upp en kull innan de   där efter skiljs inför fällningen någon vinteravel är uteslutet där jag bor p.g.a rovfågel plågan. Jag ger mina duvor superkvalitets foder  året runt,kvalitet på fodret liksom min skötsel och slag. Jag tävlar totalt änkesystem  Jag börjar träna mina duvor efter att de kunnat ha frifjyg några gånger och är i luften  upp emot en halvtimme,först då är det lönt att börja distans träna,fodret till tävlingsduvorna kommer från Röhnfried och är utvecklat av Berger.Topmix från Röhnfried är basen  sedan använder jag hampa paddyris och småfröer + att jag alltid har jordnötter i fickan, Jag gör som alla som vill ligga i Top,anlitar vetrinär regelbundet , Varje år har jag semester i April för att kunna förbereda tävlingsduvorna optimalt. mit problem med rovfåglarna gör att jag inte kan träna som de andra i rv et utan försöka bygga upp mina duvor med egen träning och inte vara med i gemensamma träningar förrän veckan innan första tävlingen,för körde jag riktigt långt för att träna,nu är jag inte av den åsikten utan tränar hellre kort men ofta.. Angående mediciner till tävlingsduvorna,ger jag  varannan vecka ett medel mot gulknopp ,Metro eller liknande någon gång använder jag gulknoppspiller i stället för medel i vattnet. Annars som sagt,är det vetrinären som bestämmer,jag använder dr.Marien.
Naturligtvis är det viktigaste,bra avelsduvor. Jag har haft turen att få några bra från Koopman,Prange,v.d Wouwer men en av de bästa kommer från Leckes vanDyck-Leysen linje
2014 blev Florian 6,e tyska mästare i år blev han bäst av alla i månads utvärderingen i juli,detta mot drygt 20.000 aktiva i Tyskland

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!