SLUTET

När jag i förrgår kom till slaget,mötes jag av lik på slag golvet.Inte ett livstecken i änkeslaget eller hos ungarna. I avelsslaget däremot levde alla. Jag har satt alla avelsduvor i tävlingsburar där de kan få mat och vatten. Så får de ha det tills odjuret är fångat
Jag orkar inte börja om en gång till,därför är det slut med tävlandet. Om mården/minken är fångad kommer jag att släppa in avelsduvorna igen och låta dem lägga ägg igen och då kommer jag att ta ungar till OLR.
Syskonen och resten av ungarna går till vänner som visat intresse för att tävla mina ungar.  Om det finns någon nybörjare  som vill ha 2.a kullen får han/hon den.(maila då till bengt_ask@hotmail.com ) Annars säljer jag dem
Brevduvor kommer jag att ha ,men bara till OLR.
Jag saknar redan att kunna gå ut i slaget och prata  med dem.
Jag kommer att fortsätta min blogg,av  rent egoistiska skäl vill jag ta reda på var de bästa finns och hur dom gör. Tråkigt att sluta eftersom jag tror att jag hade bättre duvor än någonsin.
Jag har inte behövt dricka den här gången heller,det  normala för en alkis är att bli full sådana här gånger.
Här är liken

Kommentarer

Anonym sa…
Det var jo tråkigt att höra Bengt!

Men ändå märkligt samtidigt, varför..jo..igår den 24:e så lägger du upp en ny artikel på din blogg.Samtidigt skriver du att du hittade allt dött på golvet i FÖRRIGÅR?
Märkligt då enligt min mening att du orkar lägga upp en artikel på bloggen men inget ljud igår om slakten i slaget.
Då är den enda anledningen kanske att du inte varit igår i ditt slag, vilket kan tyckas märkligt just vid denna period.
Lycka till!
Ja. Mycket märkligt,
men jag gör lite artiklar i förtid som jag sedan publicerar några dagar senare.
Anonym sa…
Det är bara be Bengt att lägga upp bilder på alla de lik.
Peter Chr. sa…
Hej Bengt

Beklagar verkligen vad som har hänt dej och dina duvor.Hoppas du kan fånga denna lustmördare.
Men någonstans kommer fanskapet in,du måste leta upp var den har tagit sej in och täta ordentligt.
Bengt,som vi har hört på AA så kommer bara dom riktiga vinnarna tillbaka,så du kommer igen med stormsteg nästa år. / Peter
Tack Peter.
Hade jag kunnat,hade jag skickat en kärleks Smiley till dig.
Jag börjar misstänka var den kommer in .Men jag får vänta med att bygga och störa den jäveln
Jag hade ringat mina äldsta ungar med 15 ringar för att tävla dom som "gamla".för att få mer test på dem. Sedan hade jag de lite yngre precis borttagna från föräldrarna ringade med'16 ringar satt i änkehonsslaget för att sedan flyttas till ungslaget.de gamla'15" skulle jag träna med änkehanarna. Så de var i närheten av varandra.
Anonym sa…
Beklagar!!

Men ge dig inte! Har varit intressant att följa namnet Ask i prislistorna igen.
// J.Ö

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!