Brevduvesport i tiden?

Jag undrar om vi är med eller mot dagens krav?
Vilka är dagens krav ?
Om vi ser på de närmaste kraven som alla känner av. Jämställdheten !
De flesta av oss är män, män som idag ,om man råkar vara medelålders  ,har på något vis kommit i kläm ,uppvuxna ur ,oftast en familj där mannen bestämde allt.
I min familj var det så.
Sedan gick det som för många,jag skaffar en egen familj, plötsligt  fick jag börja ta ansvar som det krävs av en familje far.
Kvinnan,min Monica,var modern och ställde krav. Krav som jag tyckte var delt rimliga I TIDEN.
I dag har den moderna familje fadern än större krav på sig, dessutom än större krav ,i arbetslivet.
ÄR VI MOGNA ATT ACCEPTERA DESSA KRAV .
Har vi förändrat brevduvesporten i modern riktning?
Nej. Vi har en organisation som är kvar i -50 talets tankar.
Det håller inte längre att utesluta ungdomen (50 år och yngre) från förändringsarbetet , beslutar vi om flygplaner t.ex. som gör det svårt för de unga att deltaga fullt ut,gräver vi vår egen grav!!!


Kommentarer

Anonym sa…
Kloka ord!
Anonym sa…
Kanske ska man kolla vilka vi består av! 80% pensionärer. Varför ska då anpassas till de yngre?
Det är just det som är anledningen. Även om vo vill leva i all oändlighet, funkat det inte så.snart är 80 % borta,kan inte dom 20 %-en trivas med sporten är 100% snart borta. Vi måste tänka framåt
Anonym sa…
Jag, personligen, tror att ungdomar lockas inte längre av breduvesport både här i Sverige men också i andra länder. Och det är just så som du skriver, att själva "utöva sporten" kräver mycket tid! Det handlar om att offra 365 dagar om året.
Dock finns de lite mer ungdomar i sporten i Belgien men jag tror det är p.g.a. att Pigeon Paradise (PIPA) har väckt stora uppmärksamhet med sina "galna priser" på sina auktioner där.
Jag hade blivit tillfredsställd, med bara det, att de "gamlingar" som har slutat med sporten skulle starta om igen. :))
Ja,visst är det så. Jag tror att i en modern organisation hade frågan om varför folk slutar,hamnat högt på dagordningen, i vår organisation ifrågasätts inte en sådan sak,vi/styrelsen verkar vara nöjda msd hur det är.Varför satsa på att behålla medlemmarna?
Varför inte göra reklam bland alla nysvenskar som ofta levt nära djur,kanske rent av haft duvor i sitt hemland
Anonym sa…
Helt rätt Bengt! Jag tänker också på de som kommer nu till Sverige. Det kanske en hel del av dessa människor är framtidens duvgubbar! Vem vet!

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!