CHRISTIAN V.D.WETERING

CHRISTIAN, 26, fick jag kontakt med när jag fick nöjet att skriva om Team Hooymans.
Har de senaste veckorna sett på PIPA,s artiklar om super resultat från Holland att han tar etta efter etta och det gjorde mig intresserad av  honom som duvgubbe.
Bad honom akriva om sig själv och sina duvor. Så här skrev han;
"Hej
Jag heter Christian v.d.Wetering och är 26 år, har varit i sporten sedan 1998,tack vare min farbror,som slutade för  10 år sedan.
Efter mina studier började jag arbeta på Gps auctions. Eftersom  jag följde mitt hjärta och ville arbeta med brevduvor.2014 kontaktade Jan Hooymans  mig och ville att jag skulle börja arbeta hos honom i hans Harry slag där jag nu är ansvarig för avels arbetet, websidan och kontakter  med auktions sidorna.

För 12 år sedan fick jag kontakt med Jo Baas (80 år nu) en av de bästa i provinsen på kortdistans han hjälpte mig med ungar från sina bästa och jag började  få bättre  och bättre resultat,nu är hälften av mina duvor av den linjen, på senare tid har jag fått Hooymans  blod också där den kanske bästa är Blue lily.
Från team GPS har jag även Harry blod och samarbetet med dem på GPS har gett både dem. och mig framgångar. Min etta förea helgen mot 3500 duvor på Quicerain  ca 300 km är efter en gps hane (beuty Harry orig son Hooymsns Harry) mamman är min stereye av Jo Baas  blod. Helsyskon till min vinnare blev utnämnd till bästa unge på medeldistans  enligt Pipa 2015

STAREYE,MOR TILL HOĹANDSBÄSTA UNGE 2015 enl.Pipa
Stam




Vidare skriver Christian;min vän Jo Baas  skapade ett dröm par som gav 5 provins ettor och en etta i NPO och flera teletext plac.
Hanen i paret Nl 01 -848 kom från Colijn-Ganus,efter Mike Ganus bästa,på fadersidan Ludo Claessens och moder var efter "Godfather" 1.a essduva WHZB,från Dijkstra  Beccum.
Honan i superparet  Nl 01-674 är en korsning Flor Engels med Gommaire Verbruggen.bäst ur den kombinationen var Crack 03-947 han vann 3 ggr mot fler än 3.000 duvor och hade 11 top 10 placeringar mot 3.000 duvor.I par med Charlene en Meulemans hona ,har det blivit 2 essduvor på kortdistans  och 3st top 10 plac. I Npo.
De är också föräldrar till min bästa avelshona STAREYE som gett 7 olka förstapris tagare.Min bästa tävlingshane är Blauwe Brave som tog 3 1.a pris på en säsong. Hans far är en Heremans  och mor kommer från Versteg -Ouwerkerk.
Super honorna  JADEoch NATIONAALTJE kommer från team Gps

Hanen TUSON HARRY och DREAMEYE HARRY Kommer från STAREYEoch Superhanen BEUTYHARRY från GPS.
Hoppas ni har fått tillräcklig
information
Christian








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.