I VÄNTANS TIDER

Överskriften anspelar på,det jag upplever nu. En väntan,en väntan på att förbundsstyrelsen tar ett beslut om hur katastrofen ,med Berlin flygningen ska
hanteras.
Själv anser jag att tävlingen inte skall räknas.
Problemet är att om tävlingen stryks,mister de som hade mycket poäng att hämta ,en framskjquten plats i mästerskapet,om man då ersätter Berlin med en annan uppsläpps plats, förändras allt. Kan då de som inte fick sina duvor släppta,stilla tigande acceptera det? Det är en svår fråga,som styrelsen har att tampas med, kanske gör man som vanligt,tiger och glömmer.
Hade jag varit ansvarig för transporten ,hade jag,försökt (hoppas jag) varit ärlig om vad som hänt,och snabbt gått ut på hemsidan med alla fakta och bett  medlemmarna om ursäkt. Alla kan göra fel,men blir det som det här,krävs det mod och ärlighet. Idag hörde jag att IOK förmodligen stänger av Ryssland från OS bl.a. för att staten Ryssland understöt dopingen.
Då funderar man på att vi lever i ett bra land med demokrati och öppenhet,så har vi det även i svenska organisationer(hoppas jag) ett undantag är sv. Brevduveförbundet där man undanhåller fakta som dessutom "sopas under bordet"
EN TANKE, nästa år 2017 påbörjas ett nytt sekel inom brevduveförbundet,
ÄR DET INTE DAGS ATT RENSA UT DET GAMLA,UNKNA,OCH FÅ IN NYA MODERNA MÄNNISKOR I STYRELSEN?.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!