HELT 100 !?!?

Helt 100,är svårt att vara,men ibland har man känslan av att allt stämmer.
100 är en ny van.den Bulck,med en stam som få.
Varför,har jag tvekat ? Har alltid varit förtjust i medelstora duvor inte för små eller för stora.100 är i gränsen att bli för stor. alltså måste denne hane med sin unika stam ,ha en hona  som är  av rätt storlek för att tillfredställa mina behov av att få ungar som jag vill ha dem. Nu har jag hittat rätt hona,ALEXANDRA, som även hon har en bra stam . Dessutom är hon ganska liten,kanske lite liten,men  med 100 kan det bli riktigt bra. 100,s superstam av kortdistansare får en hona av lång medeldistans stam, Hooymans x vanden Abeele det blir par 11
Jag är kanske inte helt 100,men 100 är 100

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!