Nostalgi 2

Efter eijerkamp tog jag mig till ett annat Holländskt toppslag,vanBoxtel.
Michel och Henk va boxtel , var på den tiden,förknippat med de snabba Janssenduvorna och den stora stjärnan  de Blau schallie,blev störst av dem alla.
De Klak , är väl den mest kända Janssen odlaren  .
Själv köpte jag  janssen från Carstens och Eijerkamp!.
De flesta av dem gick så småningom till förbundets avelsslag.
Ett helt par från Carstens behöll jag,463 och 462
463 kallade vi för deKlak hamnen och han var min favorit.
Problemet var, att han var en ren deklak på pappret,men när jag många år efter fick se avelsböckerna på Carstens duvorna,visade det sig att 463 var en korsning på Staf Dusardijns Delbar med en janssen /Linsen hona.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!