Nostalgi 3

Efter besöket hos deKlak,gick färden mot Arendonk och br.Janssen
Därefter till Groendelaers i OpGlabeek
Cyklingen fortsatte sedan till Paris,där jag campade i tre dagar,vilket gav mig möjlighet att se Louvren, Sacre Coeur,Eiffeltornet,Triumf bågen, Notredame m.fl sevärdheter,bara att få cykla längs Seine är en upplevelse samt att cykla längs de små gränderna på väg upp till Sacre Coeur.
Lyckades också få uppleva finalen på Tour de France. Kom dit för att få lov att cykla på paradgatan Champs Elysées,men det var avstängt för finalen. Blev ändå en tur där dagen efter,f.ö. vann Hinault Touren, passade mig ypperligt med den upplevelsen,jag var en riktig Sports idiot, kom inte iväg på min cykeltur vid tänkt tid,eftersom Björn Borg  hade sin final i wimbeldon den dagen,alltså fick avfärden bli en dag försenad
I Paris stannade jag 3 dagar
Från Paris gick det mot Versailles, som var en helt fantastisk upplevelse också
 Till Paris var det 125 mil,halva sträckan som blev totalt 250 mil sedan cyklade jag vidare längs Diondalen mot Schweiz och därifrån via Österrike till Lichtenstein mot Tyskland och Mūnchen för hemtransport med bil till Sverige,
Innan bilresan hann jag med ett besök på Dachau,en omskakande upplevelse som jag är tacksam för att ha fått känna
                                           
.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!