Förbunds auktionen

VÅR AUKTION ÄR IGÅNG
Tony Olsson har bett mig att göra lite  PR om duvorna som är på Auktionen.  Men eftersom Tony redan skrivit om den på FB kopierar jag hans  Text
SBFs super auktion är i  luften nu !!

SBF har mjölkat Sveriges elit på duvor efter deras bästa duvor . Ett imponerande arbete .

Jag har tänkt mig att ta mig friheten att göra en liten kort presentation av dom olika storflygarna och duvorna dom skänkt .

1, DAN073-15-1824 man går hårt ut direkt med en duva som kommer från årets danska mästare Brdr.Bröbech .Dom är i toppen på alla tävlingar men dominerar på långdistans i Danmark . Denna duvan är på deras fantastiska De Klak duvor som är kända över hela världen. I Sverige härskade Viggo Elofsson med sina "Klakare" på alla distanser för några år sedan . Nu har alla möjlighet att få av samma stam som bärgat både DM och SM !!!

2, S00-15-562 national bästa essduvehona på söder 2016 har där någonsin erbjudits en sådan duva på auktion i Sverige ?!?! Vågar säga nej !! Jag tror knappt en sådan duva behöver en närmare presentation . Men fadern är av bästa Leo Hermans blod och modern är efter Peter Knudsens fantastiska  Stefan Mertens par som gav han sektions mästerskap och DM gång på gång !!!

3,S66-13-0047 från Bengt Ask som alltid har fingrarna på pulsen vad det är för duvor som är inne på kontinenten . I denna duvan hittar ni dom populära Koppman duvorna med alla dom stora namnen i stamtavlan i kryss med blod efter sprint som Koppman själv kryssat in i sin stam . Som ni kan läsa på Bengts blogg så har Noffe betydande framgång med samma linje .

4,S100-17-2795 är från en av landets mest respekterade slag genom tiderna Bengt Nordstrand . Är där någon stans man kan garantera för att där finns bra duvor så är det i detta slaget . Denna duvan ligger tillbaka på hans egna gamla stam som vi alla vet kommer när det blir hårt . Får ingen annan kan man räkna med att Bengt får .

5, DAN220-17-1514  storflygaren från Fyn Bo Eriksson har varigt så hygglig att han skänkt en unge direkt på ett av sina bästa avelspar . Jag har själv besökt Bo och varigt på resa med Bo i Belgien så jag kan garantera att han köper bara duvor från översta hyllan ... Denna duvan ligger fadern  på det gamla blodet från storflygaren i Köge Dan som så många haft framgång med . Modern ligger på Gaby Vandenabeeles duvor som går i topp i hela världen .

6,S11-17-0069 direkt från vår nya komet i svensk brevduvesport Lukasz  Zieba . Han tog hem Silverduvan som vi alla vill åt och fick även bästa långdistans duva med en ettåring i gruppen .Som om inte det var nog la han sig till med en 2a plats till Svenska mästerskapet i bara farten . Vad kan en sådan komet karriär bero på mer än en bra duvman och duvor av högsta kvalité. Jag har själv besökt Lucas som bekräftar att han hämtat grund materialet i  sit hemland polen . Duvan på auktionen är inget undantag . Den som vill satsa på ett av framtidens toppslag skall nog vara med här !!

7, S68-17-0376 från 2000 talets starkaste slag alla kategorier Nils-Folke Färm . Mängder av SM och MC mästerskap ha har bärgat på 2000 talet och till och med hunnit flytta mellan mästerskapen . Denna manen är den jag i svensk brevduvesport hyser mest respekt inför . Tråtts all framgång alltid lika ödmjuk . Duvan på auktionen är av internationellt toppblod med Belgiens största namn i stamtavlan . Så som Jos Thone . Vi som följer internationell duvsport vet det är Jos som höjt ribban sedan -80 talet år för år . Jag vill påstå att han är den man i Belgien har mest respekt för . Där är även duvor från Raoul och Xavier Verstraete som jag själv besökt och kan säga att kvalitén på deras duvor formligen blåste mig av stolen . Här har alla sin chans att skaffa sig internationellt toppblod !!!

8, S20-17-632 från Kennet och Peter Björk som tillhört toppen i andra distriktet sedan början på -80 talet . Dom har även alltid varet kända för sina importen av super material som även andra haft stor glädje av. Deras importen ser vi även i auktionen . Här är föräldrarna direkt från   Jos Peppings som är en av ZLU topparna . Paret har tydligen redan ger framgång .Imponerande !!!

9,S00-16-484 direkt från årets Svenska mästare Rolf och Tony Olsson .Dom har skänkt två duvor som är tänkta som ett par . Dom innehåller alla deras stamduvor som kan flyga alla avstånd .

10,S65-17-175 direkt från årets Svenska mästare Rolf och Tony Olsson .Dom har skänkt två duvor som är tänkta som ett par . Dom innehåller alla deras stamduvor som kan flyga alla avstånd . Duvan på auktionen är direkt efter national bästa essduva både 2015 och 2016.

11, Unge från Göran Mattsson till nästa år . Görans duvor finns i många toppslag i Sverige .Bland annat i årets svenska mästares slag !!! Jag vågar säga att auktions nr11 blir auktionens klipp !!!

12, DAN242-15-1080 från Ulrik Lejre Larsen som är flerfaldig Dansk mästare .Senast 2016 men även skandinavisk mästare 2017 ... Ulriks duvor är av mycket hög kvalité.Det är det slaget för utom mitt egna jag har mest insyn i och jag kan garantera att här sparas det inte på krutet får att fylla avelsaget med toppduvor . Ett bevis på Ulriks duvors kvalité är att andra lyckas med dom med. National vinnaren i Sverige från Berlin är en original Ulrik Lejre Larsen . Tänker du jag vill med ha en national vinnare i framtiden är det bara att bjuda !!!

Jag hoppas alla fick lite bättre insyn i duvorna på auktionen . Alla pengarna går till prisbordet för national tävlingarna nästa år .

Vill ni ta ett steg närmare toppen är det här ni skall bjuda!!!!

Länkar auktionen nedan :   https://www.auctionamigo.com/active_auctions.php?user_id=1167

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!