Gott nytt,2018

Önskar er alla,ett gott nytt år 2018
Det här inlägget är mitt 1.000.e.
Min önskan är som vanligt, att jag inte blir så sjuk, att jag tror att jag är frisk.
Tror jag att jag är frisk,behöver jag inte mina möten och då tar det bara en kort tid innan jag dricker igen.
Tänkte sammanfatta 2017 ,som jag ser det.
Det viktigaste har jag redan skrivit
Brevduvorna; har inte tävlat,mer än på One Loft Race och kan ,så här i efterhand ,konstatera att det var en bra säsong,men med ett par besvikelser. DAPIRACE,BLEV bra med en 11.e plats,besvikelsen med DAPI är deras dåliga info under tävlingssäsongen. Är inte säker på om jag deltar 2018.
Ostseennen såg väldigt bra ut med en 8.de plats på sista tävlingen innan finalen, åkte till finalen med förväntan,men den blev inställd och framflyttad till dagen efter. Sedan gick finalen sämre än någonsin för mig.
ALGARVE Great derby, såg fantastiskt lovande ut,då min 94(kullsyskon till 93 ,11.an på DAPI)  VAR 9.A PÅ essduvelistan inför finalen. Dock blev finalen lite utav en besvikelse, ca 350 kom hem av de insatta,(under de första dagarna)från början 2288. Men min 94 blev trots allt 38.e essduva,vilket kanske är min största framgång någonsin



Inför 2018,års OLR har jag tänkt mig,bl.a syskon till 93 o 94,men allt beror på vad vi i TEAMET bestämmer oss för. Mycket ska stämma,vill inte skicka något som är kroppsligt tveksamt


I övrigt tycker jag att förbundsstyrelsen ,har styrt in oss på rätt spår,ett spår som leder oss mot framtiden. Jag har sett förändringen i brevduvesporten i ett halvt sekel, ja jag har varit med sedan '67 och varit med sedan vi ,jag, fick skriva prislistorna för hand i klubben ,efter att först fått räkna ut dem( för hand). Då fick vi också räkna ut avstånden själva,med hjälp av  linjaler och vinkel hake, sedan kom så småningom ,med hjälp av Roland Larsson ,data uträkning och för snart 20 år sedan de första elektroniska klockorna, men nu har vi ,med hjälp av BENZINGS intåg hoppat fram till NUTID och nu kan vi om vi vill ,få resultat som  man får i alla sporter,direkt är vi i verkligheten.

Trodde inte att jag skulle börja tävla igen ,men jag ska börja igen den här säsongen, har ringat ungar redan med gamka ringar,så att jag kan vara med på den kommande säsongen med gamla duvor. Några större förhoppningar på resultat har jag inte,mest är anledningen,att få testa mina nya parningar,för att ha underlag till kommande års OLR

Mitt focus är på aveln och att hitta rätt duva som passar in i mina tidigare ,har varit fascinerad av v.d.Bulck duvorna och försökt skaffa de bästa linjerna där. När jag för någon dag sedan fick besked om att en helbtor till min KITTY ,blivit 3.e essduva i sitt Regionsförbund på 10 tävlingar mellan 200 -650 km,(detta som ettåring) blev jag nöjd med mitt inköp av henne som är efter halv BROR,KITTEL, MED DOTTER STAMFADERN  BLAUWE LEO
I reden ligger det 2 halv vuxna ungar efter henne med den gamle Sprinten.(par 5)
I paren 6,9,10 och 14 har jag fler med v.d Bulck blod från ursprunget











HOPPAS NI FÅR ETT BRA SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!