Hyfsat igen på Dapi

Hyfsat , inte bra men godkänt.
81.a  på finalen i Danmark med 55-18-320. Den enda jag satte in.
Det intressanta med resultatet (2.a bästa svensk)är avstammningen. Pappan blev 11.a på förra årets dapi final och mamman är nära släkt med Patricks kanon av Hooyman stam.


11.an på dapi 2017 och far till 320
Stamtavlan på 320

I våras fick Patrick Hedström låna en bror  (155)till 11.an på dapi
155 visade sig vara en kanon det också. Från 155 fick Patrick sin bästa unge i år med bl.a. en sektions vinst i överlägsen stil och 11.e platsen national

Mitt par 12 ,visar sig vara det jag trodde,när jag parade dem till OLR Ändamål. Ett riktigt superpar.
Se på dess vinnar blod för OLR pappan jag köpte var 4.e essduva  på DAPI, honan till denna kanon fick jag från Gehrken,en direjt dotter till den berömde  BRAEVHEART i par med essduvan på   Algarve
4.e essduvan

Kommentarer

Anonym sa…
Registreringssystemet hos DAPI-Race funkade icke på finalen.
Dapi-race har bevisat år efter år att de inte kan leverera en felfri tävlingssäsong!!!
Antingen tappar de massor av ungar eller dör ungar som flugor där.
Amatörer som mjölkar godtrogna gubbar på pengar! :-(

Aldrig mer ... !!!
Tyvärr är det återkommande problem där. Djälv är jag övertygad om attnär man för samman massa ungar från olika slag triggas ungdjurssjukan igång och katastrofen är ett faktum.efter någonmånad är de sämsta borta,sedan fortsätter det under början av tränings perioden med förluster till slut är de minst sjuka kvar.
Tyvärr pågår det samma i Svensk brevduvesort. Bi har en mängd ungar som är drabbade av ungfjurs sjukan varje år. Ingen ser till att ha duvorna friska

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

8 1 5 !!!!!!

Träning,hur mycket och när.