Skitbra

Visst är rubriken talande?
Sedan en vecka,får mina duvor, mitt vinter foder,som består av ca90% korn med något lite majs,korn vete råris  och havregryn.
Anledningen till denna kost,är min kommande parning,av AVELS duvorna.
Jag viłl på detta vis tömma duvorna från slaggprodukter av det fällninsfoder jag ger som består av mest protein med oljor.
Att förbereda duvorna på det viset har jag gjort sedan '70talet ,då jag lärde det mig det av Mader,sedan har många andra "storheter"tipsat mig om liknande fodring.
Hade jag haft ork och driv, hade jag samtidigt gett min "kur" med vitlök-gullök och äppelcidervinäger i vattnet.

Om 2veckor är avföringen perfekt och dun fällningen riktigt i gång


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!