Inför 2020

Tidigt ,kanske.
Men jag planerar mitt framtida brevduve liv,
Lika bra att erkänna, att jag aldrig kan vara utan brevduvor.
Jag kommer till hösten att sälja alla mina avelsduvor, visa har jag redan bud på från utlandet,men väntar tills efter att årets sista tävlingar  har avslutats, dvs. Ostseerennen.

Vad jag planerar nu ,är en parning,,som egentligen är en linje avel på Lambrechts blauwe Geert. Samtidigt som tanken att sälja allt inte är så skrämmande om jag har topplinjer att arbeta med framöver.

Det jag gör just nu ,är att ta barn efter min OLR Stamhane, med min bästa dotter ROSSE, 338.

Min OLR Stamhona,Dotter BRAEVHEART, parar jag naturligtvis på en kanon hane också, vilken har jag inte bestämt än.
De här barnen efter mina stamduvor kommer kanske bli min framtida avelsbas.
Nedan stamtavlan på  parningen; stamhanen X 338
Hanen.4.e Essduvan på Dapirace 2016
Honan 338

338.s föräldrar














Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!