PATRIKS ESS 077, blev 2.a nat Bremerhaven

Foto; Patrik Hedström
55-16-077   silvermedaljör på national Bremerhaven 50Mil
Nedan 077,s stamtavla



 Patrik Hedström fick 077 av mig när han var ganska ny i sporten
077 har visat sig ha det vi alla önskar av en brevduve,förmågan att gånng efter gång göra toppresultat.
Nästa betydelsefulla duva hos Patrik var Blue Harry(par8) som lånades gav ett ess på söder också, 2816 som blev 2.a nationella essduva 2018, redan som ettåring, naturligtvis bästa ettåring i Sverige.
Nästa duva som Patrik fick låna av mig,var PATRICK,(PAR6) som förra året gav bästa unge i sektionen.Patrick är helbror till 11.an på Dapi 2017.

Jag har haft förmånen att få ha skaffat bra duvor, dyra ,vissa till mer normalt pris. Att få lära känna stora brevduvemän som Pastor Röder, Olaf Gehrken m.fl. gör att jag fått möjlighet att ge vidare av mina moderna duvor till Svenskar
Från RÖDER  kom det essblod till Ridell och till Umed Hassan i Göteborg.Där har Röder blodet dominerat stora delar av brevduve sporten, tyvärr spreds ryktet där att Umed själv importerat från Röder vilket inte var fakta, alla Uumeds kom via mig
RIDELL i Malmö fick sina resultat efter att ha fått Röder duvor från mig

SPRINT linjen har gett mig mycket och många andra i Sverige som fått nationalettor i norra delen av Sverige.
RAZGAR. hade turen att få börja sin karriär,som gick spikrakt upp ,med fantastiska resultat de första åren med ungar och äldre med  Sprint blodet

077 har även han Sprint blodet i sina ådror. I avelsslages par 2,3,4 och15 finns blodet
TonyOlsson har ju under åren haft mycket duvor från mig men bäst är väl Finneke hanen som bildar Tonys SUPERPAR, som är Trelleborgs bästa



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!