FÄLLNING

Ja, nu är den här,fällningen
Så ser det ut på golvet där fjädern samlats i hörnen. Nu måste jag se till att mina duvor får rätt omvårdnad och rätt näring till sina nya fjädrar.
Idag har vi tillgång till väldigt bra foder,som räcker till att ge duvorna det de  behöver i form av energi och protein.
Eftersom jag bor i ett lantbruks område ser jag till att få lite färskt vete som gör att fällningen påskyndas.
Sedan finns det annat jag gerfötr att hjälpa duvorna i denna,den tuffaste perioden under året ..! Lite oljefröer, lin raps och solros ger jag i små mängder. Däremot får de under hela fällningen en gång i veckan olja på fodret,(lin frö olja)
 
Dock är allt detta utan betydelse om duvorna inte har sin sundhet

Unghan efter Fahle Kittel


Fahle Kittel hanen i par 3,unge efter paret blev 16.e på Smedstorps OLR



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!